אינדקס האתרים המוביל והמקצועי בישראל. כל האתרים הכי שימושים ופופולריים במקום אחד.
בית חדשות חוץ החות’ים תקפו ספינה נוספת בים האדום

החות’ים תקפו ספינה נוספת בים האדום

שעות ספורות לאחר תקיפות נרחבות שביצע צבא ארה”ב נגד מטרות צבאיות של החות’ים בתימן, המיליציה התימנית שנתמכת בידי איראן שיגרה אמש שני טילים על ספינה מסחרית נוספת שנמצאת בבעלות אמריקנית • צבא ארה”ב ביצע, בתוך פחות משבוע, ארבע תקיפות נגד החות’ים

הפרוקסי’ז של איראן: שעות ספורות לאחר תקיפות נרחבות שביצע צבא ארה”ב נגד מטרות צבאיות של החות’ים בתימן, ירו אמש (חמישי) המורדים החות’ים טילים על ספינה מסחרית נוספת שנמצאת בבעלות אמריקנית.

בתקיפה של החות’ים לא דווח על נפגעים או על נזק. החות’ים שיגרו שני טילים בליסטיים נגד כלי שיט לעבר הספינה, וזו בעצם ההתקפה השלישית מהסוג הזה של החות’ים על ספינה בבעלות אמריקנית – וכל זה רק השבוע.

התקיפה מגיעה לאחר שהדובר של החות’ים הכריז על התקיפות שמבצעת הקואליציה המערבית בראשות ארה”ב בתימן כ”פעולה מתמשכת של תוקפנות” שמטרתה להגן על ישראל. הדובר הוסיף שהמורדים החות’ים לא יירתעו מלבצע תקיפות נוספות על מה שייתפסו, בעיניהם, ככלי שיט ה”קשורים לישראל”.

דובר המורדים החות’ים | צילום: רויטרס

אתמול הודה נשיא ארה”ב ג’ו ביידן כי התקיפות האמריקניות נגד החות’ים אינן מרתיעות את המורדים התימנים בים האדום שממשיכים לתקוף ספינות ולשבש את המסחר באזור – אך הצהיר שהתקיפות האמריקניות על מטרות החות’ים יימשכו.

ביום רביעי ביצע צבא ארה”ב סבב נוסף של תקיפות נגד החות’ים בתימן, וזו הפעם הרביעית שארה”ב תוקפת את המיליציות הנתמכות בידי איראן – בתוך פחות משבוע.

ארה”ב הפציצה 14 משגרי טילים של החות’ים ששימשו לתקיפת ספינות מסחר בנתיבי השיט הבינלאומיים. טילי טומהוק אמריקניים שוגרו מכלי שיט של הצי האמריקני לעבר המטרות של החות’ים.

צבא החות’ים בתימן | צילום: רויטרס
לא חוששים מהאמריקנים? נשיא ארה”ב, ג’ו ביידן | צילום: רויטרס

משגרי הטילים היו מוכנים לירי מיידי באזורים שבשליטת החות’ים בתימן והיוו “איום מיידי”, לפי הודעת צבא ארה”ב, על כלי שיט מסחריים וספינות של הצי האמריקני. ניתן היה לשגר את הטילים “בכל עת”, וארה”ב נקטה בפעולה במסגרת “הזכות והחובה הטבועה להגן” על נכסי ארה”ב, כך נכתב.

שורת התקיפות האמריקניות בשבוע האחרון הן האחרונות בסדרה של פעולות נגד החות’ים, וזאת לאחר תקיפות אוויריות משמעותיות אחרות שביצעו ארה”ב ובריטניה בשבוע שעבר נגד החות’ים. יחד עם המלחמה בעזה, הלחימה המסלימה מול חיזבאללה בגבול הצפון, התקיפות ההדדיות בין איראן ופקיסטן ותקיפות החות’ים בים האדום – נראה כי המתיחות במזרח התיכון רק הולכת ומתגברת.

הבהרה: התוכן בעמוד זה פורסם באופן אוטומטי על ידי אתר המקור. כל הזכויות לכתוב ולמדיה שייכות למפרסם בלבד. למשך קריאת הכתבה באתר המקור – לחצו כאן

(ביקרו 3 פעמים, 1 ביקרו היום)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.