אינדקס האתרים המוביל והמקצועי בישראל. כל האתרים הכי שימושים ופופולריים במקום אחד.
בית משפטי / פלילי בג”ץ אישר להרוס בית של מחבל שביצע פיגוע ללא נרצחים

בג”ץ אישר להרוס בית של מחבל שביצע פיגוע ללא נרצחים

בית המשפט העליון אישר בצעד תקדימי להרוס את ביתו של המחבל שפצע באורח אנוש שוטר בפיגוע ירי באוקטובר האחרון • משפחת המחבל עתרה לבג”ץ כנגד החלטת מערכת הביטחון בטענה כי לא קופחו חיי אדם באירוע • השופט יצחק עמית, המיועד להתמנות לנשיא בית המשפט העליון, התנגד בדעת מיעוט לצו

בית המשפט העליון אישר היום (רביעי) להרוס את ביתו של המחבל חאלד עבד אל-פתאח בשכונת בית חנינא, שפצע באורח אנוש שוטר בפיגוע ירי לפני כחצי שנה סמוך לתחנת משטרת שלם בירושלים, בעוד שבג”ץ קבע בעבר כי ניתן להרוס בית מחבל רק אם תוצאת הפיגוע הנה רצח ולא פציעה.

לאחר הפיגוע, במערכת הביטחון הוציאו צו להריסת ביתו של המחבל. משפחתו עתרה לבג”ץ בטענה כי תוצאות הפיגוע לא הביאו בסופו של דבר לקיפוח חיי אדם, וכי הענישה היא קולקטיבית על משפחה שלימה שלא הייתה מעורבת בפיגוע. עוד הוסיפו המשפחה כי ניתן לומר שבימים אלה ירושלים רוויית פיגועי טרור.

תיעוד רגעי הירי סמוך לתחנת משטרת שלם. שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

במערכת הביטחון השיבו לעתירת המשפחה וטענו כי ההחלטה להרוס את ביתו של המחבל מגיעה על מנת להגביר את ההרתעה לביצוע פיגועי טרור בזמן האחרון על רקע מלחמת חרבות ברזל. בנוסף טענו כי העובדה שהנפגע לא קיפח את חייו בפיגוע לא מקל מחומרת המעשה.

 תיעוד מזירת הפיגוע בירושלים באוקטובר האחרון. שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

בית המשפט קיבל את טענת מערכת הביטחון ודחה בדעת רוב את העתירה של משפחת המחבל. השופט מינץ ואלרון ציינו כי המציאות מחייבת בימי שגרה ככלל ועל אחת כמה וכמה בימי מלחמה – יצירת הרתעה ממשית מפני ביצוע מעשי טרור נוספים. בנוסף הדגיש השופט כי טענה זו אף נתמכה בחוות הדעת ובחומר הביטחוני החסוי שהוגש לעיון השופטים.

השופט יצחק עמית, המיועד להתמנות לנשיא בית המשפט העליון, התנגד בדעת מיעוט לצו ההריסה, וסבר כי יש להוציא צו על תנאי. בטיעוניו רשם כי יש לפעול לפי פסק הדין שניתן בעניין יהודה גליק, ולטענתו, הריסת בית משפחת מחבל הינה “סנקציה המהווה צעד דרסטי שאין להקל ראש בפגיעה הטמונה בה”.

הבהרה: התוכן בעמוד זה פורסם באופן אוטומטי על ידי אתר המקור. כל הזכויות לכתוב ולמדיה שייכות למפרסם בלבד. למשך קריאת הכתבה באתר המקור – לחצו כאן

(ביקרו 1 פעמים, 1 ביקרו היום)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.