אינדקס האתרים המוביל והמקצועי בישראל. כל האתרים הכי שימושים ופופולריים במקום אחד.
בית פוליטי / מדיני “הגנו על המתקנים שלנו באזור”

“הגנו על המתקנים שלנו באזור”

צרפת וירדן, שהיו בין המדינות שסייעו לישראל להתגונן מפני מתקפת הכטב”מים האיראנית, הציגו את האינטרס שלהן לסייע לישראל • מקור צרפתי: “התעמתנו עם טילים איראניים על ידי הגנה על המתקנים שלנו באזור” • ראש ממשלת ירדן: “הפלנו “חפצים מעופפים” שנכנסו למרחב האווירי הירדני, ונמשיך לעשות זאת”

צרפת וירדן, שהיו בין המדינות שסייעו לישראל הלילה (בין שבת לראשון) להתגונן מפני מתקפת הכטב”מים האיראנית, הציגו לאחר מכן את האינטרס שלהן לסייע לישראל, ואף להסתכן בעצמן מול המתקפה. כמו כן, במהלך הלילה גם ארצות הברית ובריטניה עמדו לצד ישראל, ומדינות נוספות גינו את המתקפה האיראנית.

חיל האוויר הירדני העלה מטוסים לשמיים וסייע ליירט את הכטב”מים ששוגרו מאיראן. מאוחר יותר היום, אמר ראש ממשלת ירדן, ד”ר בישר אלח’סאונה: “הפלנו “חפצים מעופפים” שנכנסו למרחב האווירי הירדני, ונמשיך לעשות זאת”, בהתייחסו לכטב”מים שצבא ירדן יירט.

צרפת, אשר יצאה מספר פעמים נגד ישראל מאז שהחלה המלחמה מול ארגון הטרור חמאס בעזה, סייעה גם היא במתקפה מול איראן. בהמשך היום אמר מקור צבאי צרפתי: “התעמתנו עם טילים איראניים על ידי הגנה על המתקנים שלנו באזור”, כך על פי דיווח של ערוץ אל ערביה.

ירדן הינה מדינה מוסלמית, ולכן מובן מדוע אינה אומרת בפה מלא כי היא מתנגדת לאיראן. כמו כן, בירדן נמצאים פלשתינים ופרו-פלשתינים רבים, וכבר כמה שבועות שמתקיימות בה הפגנות מול שגרירות ישראל, ולכן השלטון הירדני, גם כשהוא פועל בשיקול דעת ומסייע לישראל נגד המתקפה – לא יכול לומר זאת במפורש, ומציג את הפעולה כדאגה לשטח ירדן, למרות שהטילים כוונו ישירות לשטח ישראל.

כבר שלושה ימים: הפגנות תמיכה בחמאס מול שגרירות ישראל בירדן

צרפת, אשר גם בה ישנם פרו-פלשתינים רבים, ובשבוע שעבר אף הציעה להטיל סנקציות נגד ישראל אם לא ייכנס סיוע הומניטרי נוסף לרצועת עזה, החליטה גם היא לסייע נגד המתקפה האיראנית, אך מציגה זאת כאינטרס צרפתי להגן על המתקנים הצרפתים באזור.

ביידן: “המחויבות שלנו לביטחון ישראל מפני איראן חזקה כברזל”

בניגוד לצרפת וירדן, ארצות הברית ובריטניה, שסייעו גם הן במהלך הלילה, עמדו באופן החלטי לצד ישראל ונגד משטר האייתוללות האיראני.



הבהרה: התוכן בעמוד זה פורסם באופן אוטומטי על ידי אתר המקור. כל הזכויות לכתוב ולמדיה שייכות למפרסם בלבד. למשך קריאת הכתבה באתר המקור – לחצו כאן

(ביקרו 2 פעמים, 1 ביקרו היום)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.