אינדקס האתרים המוביל והמקצועי בישראל. כל האתרים הכי שימושים ופופולריים במקום אחד.
בית פוליטי / מדיני להוכיח את מעורבותה של איראן בפיגועים באירופה? זו לא בעיה

להוכיח את מעורבותה של איראן בפיגועים באירופה? זו לא בעיה

דרור בלאזאדה, כתבנו לענייני איראן, התייחס בתוכנית “ריקלין ושות'” לאמירתו המקוממת של שר החוץ באיחוד האירופאי, ג’וזף בורל, שאמר כי על מנת להטיל את הסנקציות של אירופה על משמרות המהפכה, צריך להוכיח שביצעו פעולות טרור ביבשת • בלאזאדה הביא מיעוט קטן של דוגמאות לפיגועי הטרור שהובילו “משמרות המהפכה”

דרור בלאזאדה, כתבנו לענייני איראן, התייחס היום (רביעי) בתוכנית “ריקלין ושות'” לאמירתו המקוממת של שר החוץ של האיחוד האירופאי, ג’וזף בורל, שאמר כי על מנת להטיל את הסנקציות של אירופה על משמרות המהפכה, צריך להוכיח שביצעו פעולות טרור ביבשת. בלאזאדה הביא שלל דוגמות, שמהוות רק מיעוט קטן, מהטרור שמוביל הגוף של המשטר האיראני, “משמרות המהפכה”.

בלאזאדה: “ג’וזף בורל היקר, כבוד שר החוץ של האיחוד האירופי, אמרת אתמול שהכללת משמרות המהפכה ברשימת הסנקציות של אירופה, מחייבת הוכחה למעורבות שלה בפעולות טרור ביבשת”, אמר, “באמת? הם לא מעורבים בפעולות טרור לטענך?”

הוא המשיך: “אז אנחנו רוצים לעזור לך, ולהציג לפנייך רשימה של שורת אירועי טרור שמוסדות רשמיים הוכיחו שמשמרות המהפכה אחראים עליהם”.

נשיא איראן איברהים ראיסי מבקר בבסיס חיל הים של משמרות המהפכה, ארכיון | צילום: רויטרס
דוגמה ראשונה

בשבעה עשר בספטמבר 1992 , התרחש פיגוע גדול במסעדת מיקונוס שבברלין, בירת גרמניה – עשרות בני אדם נהרגו. בית המשפט בגרמניה הורה בזמנו על מעצרם של סוכני משמרות המהפכה שהיו אחראים לפיגוע. מבחינת הגרמנים – זו הייתה המתקפה הגדולה ביותר של מדינה זרה על אדמת גרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה.

האירוע הזה קרה לפני 30 שנה, אבל יש עוד אירועים שקרו ממש בזמן האחרון.

צפו בטור אצל ריקלין ושות’ | חדשות 14

דוגמה שנייה

בחודש אפריל 2022, בדיוק לפני שנתיים, נעצר באיראן על ידי המוסד מנסור ראסולי. אזרח איראני שנשלח על ידי משמרות המהפכה לבצע פעולת התנקשות משלושת בטורקיה, בגרמניה ובצרפת. הנה כך רסולי מודה בפעולות האלה בחקירתו על ידי המוסד.

דוגמה שלישית

בשנה שעברה, בחודש יוני, פורסם שהמוסד סיכל ניסיון פיגוע שתוכנן על ידי משמרות המהפכה האיראנים על אדמת קפריסין.

דוגמה רביעית

ממש בחודש האחרון: בית המשפט הגרמני קבע שלניסיון הפיגוע בבית הכנסת בעיר בוכום – אחראים משמרות המהפכה האיראנים.

בלאזאדה: “אדון בורל היקר, כמובן שאלה לא אירועי הטרור היחידים שמיוחסים למשמרות המהפכה האיראנים. תאמין לנו שאם תחקור תבין שהרשימה לא קצרה”, סיכם, “אה וכמובן, הטבח הנורא של השבעה באוקטובר שביצע חמאס – גם על זה משמרות המהפכה חתומים”.

הבהרה: התוכן בעמוד זה פורסם באופן אוטומטי על ידי אתר המקור. כל הזכויות לכתוב ולמדיה שייכות למפרסם בלבד. למשך קריאת הכתבה באתר המקור – לחצו כאן

(ביקרו 1 פעמים, 1 ביקרו היום)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.