אינדקס האתרים המוביל והמקצועי בישראל. כל האתרים הכי שימושים ופופולריים במקום אחד.
בית משפטי / פלילי ארגון שוברים שתיקה יפרסם הבהרה להאשמת צה”ל בהרג פלשתיני

ארגון שוברים שתיקה יפרסם הבהרה להאשמת צה”ל בהרג פלשתיני

בתום מאבק משפטי ארוך, ארגון ‘שוברים שתיקה’ יאלץ לפרסם הבהרה לאחר שהאשים שלושה חיילי צה”ל בהרג פלשתיני קשיש חף מפשע במהלך מבצע ‘צוק איתן’ • הארגון יוסיף את ההבהרה לכל פרסום שלו בנוגע לתקרית, גם באתרי האינטרנט השונים • כל הפרטים

ארגון שוברים שתיקה יאלץ לפרסם הבהרה לאחר שהאשים את חיילי צה”ל בהרג פלשתיני קשיש חף מפשע בזמן מבצע צוק איתן. הארגון יוסיף את ההבהרה לכל פרסום שלו בנוגע לתקרית, גם באתרי האינטרנט השונים. כך קבע בית משפט המחוזי בירושלים בהסדר בין הצדדים שקיבל תוקף של פסק דין ביום רביעי האחרון.

מדובר בסיום של מאבק משפטי ארוך בו זוכים שלושת חיילי צה”ל שתבעו את הארגון בטיהור שמם ומעט צדק. נזכיר כי זמן קצר לאחר מבצע צוק איתן, ארגון שוברים שתיקה פרסם מספר עדויות על ירי בפלסטיני מבוגר חף מפשע על ידי חיילי צה”ל במקום הנקרא “בית המג”ד”, עדויות שהתפרסמו כמובן ללא שמות וללא אפשרות לאמת את הטענות.

כתבנו לענייני משפט יאיר אלטמן עם הפרטים | צילום: מתוך שידורי חדשות 14

בעקבות הטענות הלוחמים זומנו לחקירות במשטרה הצבאית שבסופו של דבר סגרה את התיקים נגדם. שלושת חיילי צה”ל שהיו באירוע בתפקידי מפתח בכוח, אחד מהם חייל בעמדה שנטען שירה בקשיש, תבעו את הארגון תביעת דיבה, ולוו משפטית על ידי ארגון עד כאן שגם שכר את עורך הדין מיכאל דבורין עבורם. כעת, לאחר שבית המשפט קבע שאותם חיילים אינם קשורים לאירוע, מוטל ספק גדול על המקרה, כי אם הם לא קשורים לאירוע, אז מי כן?

מארגון שוברים שתיקה נמסר בתגובה: “בניגוד לנטען, מה שהתחיל כתביעה על סך מיליונים שהגיש ארגון ‘עד כאן’ נגמר בתביעה שנדחתה לחלוטין ובית המשפט חייב את ‘עד כאן’ לשלם ל’שוברים שתיקה’ 12,000 ₪. יתרה מכך – לאורך כל ההליך המשפטי ארגון ‘שוברים שתיקה’ לא חזר בו מאף אחת מהטענות המקוריות שפורסמו בעדות. העובדה ש’עד כאן’ טוענים לניצחון משפטי היא רק עוד עדות ליקום המטורלל המקביל בו הם חיים שבו כל שקר הופך לאמת. אנחנו גאים בעבודה שלנו ובחיילים והחיילות שממשיכים וימשיכו לשבור שתיקה, עד שיסתיים הכיבוש”.

גלעד אך, מנכ”ל ארגון “עד כאן” מסר כי: “אנחנו גאים בחיילים התובעים אשר לא נכנעו ועשו הכל על מנת לדאוג שהאמת תצא לאור ואשר פעלו למעננו. זכינו ללוות אותם לשמירה על שמם הטוב – שלהם ושל כלל כוחות הביטחון הישראליים באשר הם. ארגון “עד כאן” ימשיך להוות השכפ”ץ של כוחות הבטחון וימשיך לעמוד על המשמר לטובת עם ישראל, מדינת ישראל וחיילי צה”ל”.

עו”ד מיכאל דבורין אשר ייצג את חיילי צה”ל וארגון “עד כאן” בעתירה אמר: “אני שמח שבעקבות הערעור שהגישו מרשיי בית המשפט המחוזי ידע לתקן את הפסיקה השגוייה של בית משפט השלום ולהוביל את הצדדים להסדר שיחזיר את כבודם הרמוס של החיילים התובעים אשר העננה שרבצה עליהם הוסרה. אני מודה לארגון “עד כאן” על התחקיר המעמיק שהוביל לחשיפת האמת ובלעדיו לא ניתן היה להגיש את התביעה המורכבת הנ”ל”.

הבהרה: התוכן בעמוד זה פורסם באופן אוטומטי על ידי אתר המקור. כל הזכויות לכתוב ולמדיה שייכות למפרסם בלבד. למשך קריאת הכתבה באתר המקור – לחצו כאן

(ביקרו 1 פעמים, 1 ביקרו היום)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.