אינדקס האתרים המוביל והמקצועי בישראל. כל האתרים הכי שימושים ופופולריים במקום אחד.
בית חדשות חוץ שר החוץ הצרפתי מבקר בלבנון

שר החוץ הצרפתי מבקר בלבנון

שר החוץ של צרפת, סטפן סז’ורן, מבקר בלבנון בכדי לקדם הצעות למניעת הסלמה נוספת ומלחמה אפשרית בין ישראל לחיזבאללה • “המטרה היא למנוע התלקחות אזורית ולהימנע מכך שהמצב יתדרדר עוד יותר בגבול בין ישראל ללבנון”, אמר סגן דובר משרד החוץ • לצרפת יש 700 חיילים שבסיסם בדרום לבנון

שר החוץ של צרפת, סטפן סז’ורנה, מבקר היום (ראשון) בלבנון בכדי לקדם הצעות למניעת הסלמה נוספת ומלחמה אפשרית בין ישראל לארגון הטרור חיזבאללה הנתמך על ידי איראן, כך פורסם בסוכנות הידיעות ‘רוייטרס’.

“המטרה היא למנוע התלקחות אזורית ולהימנע מכך שהמצב יתדרדר עוד יותר בגבול בין ישראל ללבנון”, אמר סגן דובר משרד החוץ, כריסטוף למון, במסיבת עיתונאים.

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה | קרדיט: רשתות ערביות

לצרפת יש 700 חיילים שבסיסם בדרום לבנון כחלק מכוח שמירת השלום של האו”ם בן 10,000 איש. כמו כן, לצרפת יש קשרים היסטוריים עם לבנון, ומוקדם יותר השנה סז’ורנה הציג יוזמה שהציעה לחיזבאללה לסגת 10 ק”מ מהגבול הישראלי, בזמן שישראל תפסיק את התקיפות בדרום לבנון.

השניים דיברו בחודשים האחרונים לאחר חלק מהמתקפות, אך חילופי הדברים גברו מאז ששיגרה איראן מטח טילים על ישראל בתגובה לתקיפה שמיוחסת לישראל על שגרירות איראן בדמשק בירת סוריה, שבה נהרגו חברי משמרות המהפכה של איראן, כוח קודס מעבר לים.

החיסול בדמשק. קרדיט: רשתות ערביות

ההצעה של צרפת, שנדונה עם שותפות, ובראשן ארצות הברית, לא התקדמה, אבל פריז רוצה לשמור על המומנטום בשיחות ולהדגיש בפני גורמים לבנוניים שיש להתייחס ברצינות לאיומים הישראליים במבצע צבאי בדרום לבנון. חיזבאללה מנגד טוען כי לא ייכנס לשום דיון קונקרטי עד שתהיה הפסקת אש בעזה.

מסר לחיזבאללה? בכיר בצה”ל: “הדרך לרגיעה בצפון – הסלמה”

אתמול שוחח גורם בכיר בעילום שם עם ‘וול סטריט ג’ורנל’ וטען כי “הדרך היחידה לרגיעה בצפון עוברת בהסלמה. ישראל לא יכולה לעצור עכשיו, זה מסוכן לכל האזור”.

כאמור, ישראל וחיזבאללה נמצאים עימות שהולך וגובר ואף מאיים להסלים. מאות תושבים מפונים כבר מעל חצי שנה ושוהים בבתי מלון שונים ברחבי הארץ בעוד שרבים שכן נמצאים בביתם סובלים מירי רקטי על בסיס יומיומי.

כזכור, שר החוץ של צרפת, סטפן סז’ורנה, אמר בתחילת החודש כי יש להפעיל לחץ, ואולי גם סנקציות, על ישראל לפתוח מעברים להעברת סיוע הומניטרי לעזה. סז’ורנה אמר לערוץ תקשורת צרפתי: “חייבים להיות מנופים של השפעה ויש מספר מנופים, ואפילו סנקציות, כדי לאפשר לסיוע הומניטרי לחצות נקודות ביקורת”.

הבהרה: התוכן בעמוד זה פורסם באופן אוטומטי על ידי אתר המקור. כל הזכויות לכתוב ולמדיה שייכות למפרסם בלבד. למשך קריאת הכתבה באתר המקור – לחצו כאן

(ביקרו 2 פעמים, 1 ביקרו היום)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.