אינדקס האתרים המוביל והמקצועי בישראל. כל האתרים הכי שימושים ופופולריים במקום אחד.
בית פוליטי / מדיני דיווח: חמאס דורש מישראל הפסקת לחימה

דיווח: חמאס דורש מישראל הפסקת לחימה

גורם בכיר בחמאס אמר כי ארגון הטרור “לא יסכים בשום פנים ואופן” ל”הודנה”, הסכם שביתת נשק בעזה, אשר אינו כולל במפורש “הפסקת מלחמה לצמיתות” • משמעות המילה “הודנה” בערבית היא הפסקת לחימה זמנית לצורך היערכות מחדש והתכוננות לחידוש הלחימה

גורם בכיר בחמאס אמר אמש (מוצאי שבת) כי ארגון הטרור “לא יסכים בשום פנים ואופן” ל”הודנה”, הסכם שביתת נשק בעזה, אשר אינו כולל במפורש “הפסקת מלחמה לצמיתות”, כך לפי “ערוץ אלקודס ערבי”. נזכיר שמשמעות המילה “הדנה” בערבית היא הפסקת לחימה זמנית לצורך היערכות מחדש והתכוננות לחידוש הלחימה.

במהלך סוף השבוע חודשו שיחות המו”מ בקהיר, בישראל עד כה אין אופטימיות רבה סביב השיחות. כזכור, דווח כי ישראל הסכימה להצעה המצרית לגבי הסכם עם ארגון הטרור, הצעה שדרשה ממנה התפשרויות רבות. עם זאת, ארגון הטרור חמאס הוא זה שסירב להצעה. ישראל הסכימה לרובם הגדול של התנאים, כולל שחרור מחבלים ומעבר חופשי של עזתים בין דרום הרצועה לצפונה. הדבר עליו ישראל לא יכולה להסכים הוא הפסקת לחימה לצמיתות, כיוון שפירוש הדבר חידוש הלחימה לאחר שארגון הטרור יתחמש יותר.

אוגדה 162 ואוגדה 98 נערכות להמשך הלחימה ברצועת עזה | צילום: דובר צה”ל.

לפי הדיווח, המחבל הבכיר, שביקש להישאר בעילום שם, אמר: “הישות מבקשת לגבש הסכם לחילוץ אסיריה מבלי לקשר זאת לסיום התוקפנות נגד עזה”. הוא הוסיף כי “חמאס לא יסכים, בשום פנים ואופן להסכם שאינו כולל במפורש הפסקת המלחמה על עזה לצמיתות”, כאשר המונח הערבי בו השתמש למילה הסכם הוא “הדנה”, מונח אסלאמי שכוונתו הפסקת לחימה לצורך התחמשות מחדש, מנוחה והתכוננות לקראת חידוש הלחימה. הדבר כאמור מהווה עדות לכך שארגון הטרור נחלש, ורוצה להתכונן טוב יותר להמשך לחימה מול ישראל.

התאריך לכניסה לרפיח עבר – כך לא נראה “ניצחון מוחלט”

בינתיים, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישר את התוכניות לפעולה של צה”ל ברפיח כבר לפני כשבוע – אך זו עדיין לא התחילה. בכיר ארגון הטרור ציין כי “חמאס ביקש שההסכם יכלול טקסט ברור ומפורש הקובע כי ההסכם הוא על הפסקת אש מוחלטת וקבועה”, והוסיף כי “ישראל דחתה נקודה זו עד כה”. הוא המשיך, “אנחנו להוטים להגיע להסכם, אבל לא בכל מחיר”, וכן אמר כי “לא יהיה הסכם ללא הפסקה מוחלטת של המלחמה ונסיגת הכיבוש מכל רצועת עזה”.

הבהרה: התוכן בעמוד זה פורסם באופן אוטומטי על ידי אתר המקור. כל הזכויות לכתוב ולמדיה שייכות למפרסם בלבד. למשך קריאת הכתבה באתר המקור – לחצו כאן

(ביקרו 1 פעמים, 1 ביקרו היום)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.